Expert Șerban

Evaluator ANEVAR

Experienţă de peste 30 de ani în domeniul financiar-contabil şi al profesiilor conexe.

ACTIVITĂȚILE NOASTRE

Servicii oferite în calitate de expert evaluator ANEVAR

EVALUAREA PROPRIETĂŢILOR IMOBILIARE

  • Pentru impozitarea clădirilor
  • Pentru garantarea împrumuturilor
  • Pentru înregistrarea în situaţiile financiare
  • Reevaluarea activelor fixe corporale din patrimoniul instituţiilor publice (OMFP 3471/2008)
  • Evaluarea patrimoniului instituţiilor publice în cadrul procedurii de actualizare/completare a inventarului domeniului public (Codul Administrativ)
  • Pentru vânzarea-cumpărarea unui bun pentru aportul în natură
  • În cadrul procedurii de insolvenţă 
  • Pentru asigurare
  • Pentru majorarea capitalului social, retragerea acţionarilor
  • Pentru investiţii/achiziţii/schimburi de proprietăţi
  • Justa compensare în caz de expropriere sau restituire a proprietăţii (Legea nr. 255/2010 și Legea nr. 247/2005)
  • alte scopuri

 

EVALUAREA BUNURILOR IMOBILE

  • Mijloace de transport, utilaje și echipamente tehnologice, aparate și instalații de măsurare, control și reglare

EVALUAREA ÎNTREPRINDERII

  • Evaluări de întreprinderi, fond de comerț și alte active necorporale

 

•⁠ ⁠Acte necesare pentru evaluarea terenurilor

•⁠ ⁠Documentul care atesta dreptul de proprietate asupra terenului evaluat;
•⁠ ⁠Extras de Carte Funciara;
•⁠ ⁠Incheiere de intabulare;
•⁠ ⁠Documentatia cadastrala vizata ANCPI;
•⁠ ⁠Documentatia din care sa rezulte suprafata terenului ;
•⁠ ⁠Certificat de urbanism valid din care sa reiasa posibilitatile de dezvoltare (POT, CUT, destinatie, restrictii, etc) – in cazul terenurilor intravilane, libere de constructii;
•⁠ ⁠In cazul in care documentele prezentate nu reflecta situatia constatata la inspectie se vor solicita documente suplimentare (autorizatie de construire /demolare, autorizatie de functionare, raport de expertiza tehnica, etc);
•⁠ ⁠Alte documente specifice functie de tipul proprietatii evaluate (avize, autorizatii, etc);
•⁠ ⁠Fisa mijlocului fix (societati comerciale);
•⁠ ⁠Plan de amplasament si delimitare a imobilului;
•⁠ ⁠Copie carte de identitate client / Copie Certificat de inregistrare Fiscala (societati comerciale)

•⁠ ⁠Acte necesare pentru evaluare apartamente / case / vile

•⁠ ⁠Act de proprietate, alte documente care atesta dreptul de proprietate;
•⁠ ⁠Documentatia cadastrala vizata ANCPI;
•⁠ ⁠Incheiere de intabulare;
•⁠ ⁠Extras de carte funciara;
•⁠ ⁠Memoriu tehnic (daca este disponibil);
•⁠ ⁠Plan de amplasament si delimitare;
•⁠ ⁠Fisa bunului imobil;
•⁠ ⁠Releveu;
•⁠ ⁠Fisa mijlocului fix (societati comerciale)
•⁠ ⁠Copie carte de identitate client / Copie Certificat de înregistrare Fiscala (societati comerciale)

•⁠ ⁠Acte necesare pentru evaluare autoturisme, automobile, autoutilitare

•⁠ ⁠Act de proprietate – factura, contract vânzare-cumparare (alt tip de act prin care s-a intrat în posesia bunului mobil);
•⁠ ⁠Carte de identitate autovehicul;
•⁠ ⁠Certificat de înmatriculare;
•⁠ ⁠Carnetul de service al autovehiculului;
•⁠ ⁠Raport de expertiza tehnica a bunului mobil (daca este necesar);
•⁠ ⁠Buletin de diagnoza emis de o unitate service autorizata;
•⁠ ⁠Deviz de reparatii emis de o unitate service autorizata;
•⁠ ⁠Copie carte de identitate client / Copie Certificat de înregistrare Fiscala (societati comerciale);

•⁠ ⁠Acte necesare pentru evaluarea utilajelor

•⁠ ⁠Act de proprietate – factura, contract vânzare-cumparare (alt tip de act prin care s-a intrat în posesia bunului mobil);
•⁠ ⁠Documentatie tehnica a utilajului/bunului mobil;
•⁠ ⁠Proiect tehnic, planuri, detalii tehnice;
•⁠ ⁠Autorizatii de functionare emise de organismele abilitate;
•⁠ ⁠Certificat de înmatriculare;
•⁠ ⁠Carnetul de întretinere al utilajului;
•⁠ ⁠Raport de expertiza tehnica a utilajului (daca este necesar);
•⁠ ⁠Buletin de diagnoza emis de o unitate service autorizata;
•⁠ ⁠Deviz de reparatii emis de o unitate de reparatii autorizata;
•⁠ ⁠Copie carte de identitate client / Copie Certificat de înregistrare Fiscala (societati comerciale);

•⁠ ⁠Tarife estimative evaluări

Tarifele variază în funcţie de complexitatea proprietăţilor, timpul afectat realizării şi costurile aferente realizării raportului de evaluare. Acestea NU sunt condiţionate de valoarea de piaţă estimată.

Întrebări Frecvente

E-Factura este un sistem electronic de transmitere și raportare a facturilor, pus la dispoziție de ANAF. Concret, RO e-Factura reprezintă nu doar instrumentul pentru facturarea electronică (cu scopul de a digitaliza modul de facturare), ci mai mult, poate fi considerat un instrument pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale.

E-factura nu înseamnă doar emiterea facturilor în format electronic, ci presupune generarea unui fișier XML care conține informațiile din factură și care se transmite la ANAF, prin intermediul contului SPV. Astfel, prin intermediul acestui sistem ANAF poate monitoriza corect gradul de colectare a TVA-ului, dar și a celorlalte taxe și impozite și poate vedea în timp real ce facturi se emit între operatorii economici.

  • O firmă de contabilitate asigură gestionarea precisă a documentelor financiare, îndeplinirea obligațiilor fiscale și optimizarea resurselor financiare. Aceasta eliberează antreprenorii de sarcinile contabile, permițându-le să se concentreze pe dezvoltarea afacerii.

Insolvența pentru persoane fizice reprezintă incapacitatea de a-și îndeplini obligațiile financiare. În acest context, un debitor poate solicita intrarea în procedură de insolvență pentru a restrucutra datoriile și a-și proteja bunurile.

Insolvența este o stare în care o companie sau o persoană nu mai poate îndeplini obligațiile financiare către creditorii săi. Aceasta poate fi rezultatul unor dificultăți financiare semnificative, schimbări neprevăzute în mediul economic sau gestionare ineficientă a resurselor financiare. Oricare ar fi cauza, insolvența poate avea consecințe semnificative asupra părților implicate.

Există diverse motive pentru care o companie poate ajunge în stare de insolvență. Acestea pot include creșterea necontrolată a datoriilor, pierderi financiare constante, schimbări în piață sau concurență acerbă. Este esențial să fie identificate semnele timpurii ale problemelor financiare și să se întreprindă măsuri corective pentru a evita situația de insolvență.

Când o companie este incapabilă să-și plătească datoriile, intră într-un proces formal de insolvență. Acest proces implică de obicei evaluarea activelor și pasivelor, stabilirea unui plan de restructurare sau lichidare și implicarea unui administrator specializat în insolvență. Scopul este de a maximiza valoarea activelor pentru a acoperi cât mai mult din datorii și de a proteja interesele creditorilor.

Neintroducerea sau introducerea tartiva de către debitor a unei cereri de depunere a insolventei la un termen de depășește cu 6 luni data apariției stării de insolventa constituie o infracțiune? Este infracțiunea de bancruta simplă si se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 1 an sau o amenda penala.

În cazul în care un operator economic se găsește în dificultate, fără a se afla însă în stare de insolvență, este indicat ca acesta să solicite serviciile de prevenire a stării de insolvență oferite de persoanele abilitate în acest sens, cât mai din timp, chiar de la primele semne care indică posibilitatea apariției unei astfel de situații, respectiv din momentul în care se observă o dinamică descrescătoare a potențialului de viabilitate managerială și economică.